Preguntas frecuentes MoBT

Que é MoBT?
Que é MoBT?
É a nova plataforma de pagos no transporte público da Xunta de Galicia, actualmente en fase piloto, baseada nun sistema ABT (Account Based Ticketing ou ticketing baseado en conta). Con MoBT poderás pagar os teus desprazamentos co móbil mediante un código QR, o que che permitirá acceder a un desconto, de polo menos un 10%, con respecto ao pago en efectivo. Ademais, ofrece un buscador avanzado que inclúe todos os servizos de transporte público de Galicia para que poidas planificar comodamente os teus desprazamentos. Con MoBT búscase impulsar unha transformación dixital desde o punto de vista do usuario, que che ofreza novos servizos, e permita avanzar cara a un transporte público dixital e sostible.
Que é un sistema ABT?
Un sistema de ticketing baseado en conta na nube, cun moedeiro virtual asociado. Como usuario poderás coñecer o teu saldo en cada momento, ter acceso ao historial das túas viaxes e realizar recargas do teu moedeiro a través da app MoBT e proximamente tamén desde o portal web: https://mobt.gal.
En que liñas de autobuses podo utilizar a aplicación de MoBT?
Para coñecer as liñas que forman parte do piloto fai clic na seguinte ligazón.
Podo utilizar a tarxeta TMG, Tarxetas Millenium ou a Tarxeta Xente Nova coa miña conta MoBT?
Non. MoBT vén substituír ao actual sistema baseado nunha tarxeta moedeiro (TMG e Xente Nova). Con MoBT poderás pagar as túas viaxes usando a APP e en breve coa nova tarxeta MoBT. A gran vantaxe de pagar con MoBT é que os descontos que che correspondan aplicaránseche no momento do pago do billete, sen que adiantes o pago completo do billete (por exemplo, os colectivos de Xente nova ou maiores de 65 anos viaxarán gratis e por tanto non se descontará saldo do seu moedeiro virtual).
Conta en MoBT
Como creo unha conta en MoBT?
Podes crear a túa conta de MoBT directamente desde:
  • App MoBT: descarga a app en Google Play ou App Store e crea conta en MoBT accedendo desde as pantallas de presentación da aplicación. Tamén poderás crear a conta de usuario a través da sección: A miña conta > Inicia sesión ou rexístrache > Crear conta.

Se tes dúbidas, podes seguir as instrucións proporcionadas no seguinte vídeo para rexistrarche en MoBT.

Podo usar a miña conta en varios dispositivos móbiles de forma simultánea?

Podemos utilizar a mesma conta de usuario en varios dispositivos simultaneamente aínda que non será posible se accedemos, á vez, á sección Código QR para realizar unha viaxe, engadir saldo ou ver o historial de viaxes, xa que unicamente é posible accedendo desde un dispositivo. Se se accede á sección de Código QR, desde varios dispositivos, a aplicación mostrará a seguinte mensaxe: "Tes unha sesión aberta noutro dispositivo. Por motivos de seguridade para unha conta de usuario só se permiten 3 cambios de dispositivo".

Se a túa conta está bloqueada escribe a soporte desde a seguinte ligazón.

Ten en conta que cada vez que accedes á sección de código QR, considérase un cambio de dispositivo, mesmo se accedes co mesmo móbil varias veces. Só permítense tres cambios de dispositivo, se se supera ese límite, a conta pode quedar bloqueada por seguridade.

Esquecín o meu contrasinal de acceso á miña conta Como a recupero?
Podes recuperar o teu contrasinal desde:
  • App MoBT: accede á sección: A miña conta > Iniciar sesión > Esqueciches o teu contrasinal?. Deberás introducir o teu correo electrónico para que o sistema envíeche un correo automático cunha ligazón de recuperación de contrasinal. Se non recibes o correo, lembra buscalo na cartafol spam da túa caixa de correos de correo.
Podo cambiar o meu correo ou datos persoais desde a app ou portal web?
O teu correo electrónico e o teu NIF/NIE non poderán ser modificados desde a APP, xa que forman parte da información básica que identifica a túa conta. O resto dos datos persoais se os poderás editar accedendo á sección: O meu perfil da APP.
Moedeiro virtual
É necesario realizar unha recarga no moedeiro para poder viaxar por primeira vez? E se teño asignado un desconto?
Para poder viaxar coa APP MoBT, actualmente utilizando o código QR, é necesario realizar unha recarga inicial no moedeiro de mínimo 5€, aínda que o usuario teña asociado un desconto ou unha bonificación no momento de realizar unha viaxe. Con todo, se dispós dun desconto que che permita viaxar gratis, non se che descontará ningún importe do teu moedeiro, permanecendo o saldo intacto.

Se tes dúbidas, podes seguir as instrucións proporcionadas no seguinte vídeo sobre como usar MoBT.

Como engado saldo á miña conta?
O saldo na túa conta de usuario poderalo engadir desde:
  • App MoBT: desde a sección Código QR selecciona sobre o botón Engadir saldo.

Se tes dúbidas, podes seguir as instrucións proporcionadas no seguinte vídeo sobre como usar MoBT.

Hai un importe mínimo ou máximo para cargar?
Si, o importe mínimo son 5€ e o importe máximo son 50€ por cada proceso de carga de saldo no teu moedeiro.
Que métodos de pago acéptanse?
Podes recargar o teu moedeiro cunha tarxeta bancaria de crédito ou débito, aceptando Visa e MasterCard.
Como funciona a carga automática desde a APP?

A carga automática é unha opción que che permite recargar saldo automaticamente no teu moedeiro se o teu saldo baixa de certo límite, cun importe que ti configures.

Accedendo á app MoBT, desde a sección Código QR, poderás seleccionar Carga automática, opción que estará desactivada por defecto para todos os usuarios. Deberás seleccionar:

  • O importe límite para recárgaa automática: elixir calquera cantidade entre 0,50€ e 20€.
  • A cantidade para cargar: elixir entre as opcións que achega a aplicación, cantidade que non poderá ser inferior ao saldo mínimo informado. Por exemplo, se indicaches como límite 10€ non poderás seleccionar como cantidade a cargar 5€ ou 1€.
  • Seleccionar o botón Configurar carga automática.
  • Finalizar o pago engadindo a tarxeta de crédito/débito coa que queres realizar o pago e recargar.

Unha vez activada, a app realizará unha recarga automática polo importe que definises, utilizando o método de pago que seleccionases previamente. Para que esta función poida executarse, é necesario que gardes unha tarxeta bancaria como método de pago. Podes gardar a túa tarxeta para que se utilice en futuras recargas, e debes saber que:

  • A túa tarxeta se garda de forma segura e encriptada.
  • Non almacenamos os datos completos nos nosos servidores, só a través dun provedor certificado e seguro.
  • Podes ou eliminar o método de pago gardado cando queiras desde a opción Carga automática > Eliminar carga automática > Eliminar.

Isto permíteche manter o teu saldo sempre dispoñible sen ter que preocuparche por recargar manualmente.

Se tes dúbidas, podes seguir as instrucións proporcionadas no seguinte vídeo sobre como usar MoBT.

Onde consulto o meu saldo?
O saldo na túa conta poderalo consultar desde:
  • App MoBT: desde a sección Código QR, visualizarás o saldo dispoñible do teu moedeiro, podendo ver todos os movementos da túa conta pulsando sobre a propia sección Saldo dispoñible.
Pago de viaxe
Como realizo o pago dunha viaxe utilizando o código QR da APP?

Para realizar o pago dunha viaxe no autobús a través do código QR da App, deberás:

  1. Acceder á sección Código QR da APP.
  2. Xera código QR, unicamente a primeira vez que uses este método de pago no autobús ou se realizaches un cambio de dispositivo.
  3. Acceder á sección Código QR > consulta o código QR para escanearlo.
  4. Escanear o código QR na máquina de validación do autobús

O importe que se teña que abonar da viaxe descontarase automaticamente do teu moedeiro.

Se tes dúbidas, podes seguir as instrucións proporcionadas no seguinte vídeo sobre como usar MoBT.

Podo pagar varios billetes co meu moedeiro nun mesmo viaxe?

Si, podes pagar ata 3 billetes co teu moedeiro no mesmo viaxe. No caso de que o teu NIF/NIE teña asignado descontos activos, o primeiro billete emitido incluirá o teu desconto e os outros dous cobraranse coa tarifa normal sen desconto.

Como podo realizar o pago de varios viaxeiros nun mesmo autobús?
Poderás abonar co teu moedeiro, un máximo 3 billetes por viaxe. Para iso deberás escanear o teu código QR na máquina validadora unha vez por cada viaxeiro, deixando polo menos 5 segundos entre cada escaneo.
A máquina validadora non recoñece a miña QR Que debo facer?
Indicámosche unha serie de recomendacións para evitar problemas co escaneo do teu QR:
  • Para que a lectura sexa óptima tenta colocar a pantalla do teu móbil centrada fronte ao lector do autobús a uns 20 cm e non o movas durante polo menos 3 segundos ou ata que se escoites un asubío.
  • Se xeraches o código QR mentres estabas na cola do autobús asegúrache de que a pantalla do teu móbil non este bloqueada.
  • Ten en conta que o código QR refréscase cada 3 segundos. Se a lectura da validadora do autobús coincide durante o refresco pode fallar polo que terás que volver achegar o código QR ao lector.
  • Se o problema persiste pide axuda ao condutor/a para situar correctamente o móbil.
Tiven un problema co pago, Que debo facer?
Se hai algún problema relacionado co pago da túa viaxe, utilizando o código QR, podes contactar co equipo de soporte desde:
  • APP MoBT: accedendo á sección A miña conta > Centro de axuda

Por favor, indica a máxima información posible sobre a túa viaxe para que poidan revisar o teu caso en detalle.

Como podo coñecer as viaxes realizadas e os importes pagos?
As viaxes realizadas e os importes cobrados poderalos consultar desde:
  • App MoBT: desde a sección Código QR, poderás pulsar sobre a sección onde visualizas o saldo dispoñible do teu moedeiro para ver o detalle de cada movemento da conta e o detalle das túas viaxes pagas.
Código QR
O código QR ten caducidade?
Non, o código QR non ten caducidade. Podes seguir utilizándoo para validar as túas viaxes mentres a túa conta está activa e a sesión iniciada no teu dispositivo, o sistema de forma automática refrescará o código QR cada 3 segundos. Se pechas a sesión da túa conta, poderás acceder ao teu código QR as veces que consideres, sempre teniendo en cuenta que só poderás acceder cun único dispositivo á vez.
O código QR funciona sen datos móbiles?

Si, o código QR funciona sen conexión a internet e sen datos móbiles, sempre e cando iniciases sesión previamente na app tendo conexión e a sesión siga activa. É dicir, se estás logada antes de quedarche sen datos móbiles, podes seguir utilizando o teu QR, pero non poderás ver o teu saldo, nin o teu historial de transaccións.

Descontos
Aplícanseme de forma automática os meus descontos persoais á miña conta?

Para que se apliquen os teus descontos á hora de viaxar en autobús, é necesario que, unha vez finalizado o teu rexistro en MoBT, póñasche en contacto co servizo de soporte no correo: cau-mobt [at] xunta.gal ou a través do formulario de soporte indicando os descontos aos que teñas dereito.

Unha vez asignados os descontos á túa conta MoBT, recibirás un correo de confirmación do equipo de soporte. A partir deste intre, aplicaránseche automaticamente os descontos que che correspondan á hora de pagar os teus billetes.

Aplícase un desconto, sobre o prezo para pagar na viaxe, ao utilizar o QR?

Si. Actualmente, ao utilizar o código QR vinculado á túa conta MoBT, aplicaráseche un desconto global, para calquera viaxeiro, de polo menos o 40% sobre o prezo en efectivo, ao usar MoBT como medio de pago. Se ademais, dispós dun desconto personalizado e solicitaches que se asocie á túa conta MoBT (menor de 21 anos, maior de 65 anos, familia numerosa etc.)/ etc.) estes tamén se aplicarán automaticamente ao abonar o teu billete.

Como se aplican os meus descontos con MoBT?
Os descontos aplícanse de forma automática, unha vez utilizado o código QR da túa conta. Os descontos xerais como o transbordo ou a recorrencia interurbana e os individuais como Xente Nova ou máis 65 aplícanse directamente sobre o prezo para pagar da túa viaxe.